Vad tänker du göra av året?

Då är vi i början av år 2020. En massa orörda dagar ligger framför oss. Vad vill du fylla arbetsåret med?
En bra start är att reflektera över vad du vill förändra eller förstärka. Vad kan vi göra bättre? Vad behöver vi förtydliga eller lyfta fram?

Marknadsför mera
Webben är ett levande media som kräver en plan och strategi för att utvecklas i samma takt som företaget. Har du preppat sajten med mätbara mål? Finns där CTA-knappar (Call to action), intresseväckande innehåll, tydliga fokusområden för den som vill fördjupa sig, relaterade artiklar och så vidare? Genom att underhålla sajten och dessutom hålla koll på hur sajten används av besökarna är det enklare att skapa en sajt som gör besökarna lyckliga(re). Bara en sådan (självklar) sak som att sajten är överskådlig och smidig i mobilen … underlättar.

Dina budskap ska självklart ut på webben men för att besökarna ska hitta dit är det bra att även marknadsföra innehållet i sociala medier, genom nyhetsbrev, Google-annonsering, DR, PR och så vidare. Ju mer du kan påverka och sprida ditt budskap – desto bättre för genomslagskraften. Men du behöver förstås ha koll på din målgrupp så att rätt människor möts av ditt budskap.

Hur vet jag vad kunderna vill veta?
Att veta vad kunderna vill veta är på många sätt nyckeln till lyckad marknadsföring. Det finns olika verktyg för att få veta vad kunderna saknar, letar efter, uppskattar och tycker om. Google Analytics ger dig en fingervisning, din egen kundsupport sitter på stora delar av facit, sociala medier kan ge en hint om hur ditt företag uppfattas, mätbara mål visar om kampanjer lyckats eller ej. Kundundersökningar är också viktiga i sammanhanget. Det är skillnad på att tro sig veta och att verkligen veta.
Tänk också på att det kan vara så att kunden inte känner till din fantastiska produkt eller tjänst. Kunden kanske inte vet att det finns bättre, fler eller andra möjligheter i ditt erbjudande? Ibland är det just det kunden inte vet som är det viktigaste för både din och kundens framgång.

 

Nike har gjort ännu en känslosam reklamfilm. Den ligger på topp-10-listan över mest sedda reklamfilmer under 2019. Vad ska du göra för galet framöver? Galet på rätt sätt kan vara genialiskt.

 

Tillbaka
Bublies.se är ett kakmonster och sparar dina cookies för att kunna utveckla sajten. En cookie är en textfil som sparas i din dator och enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla besökare på webbplatser som använder cookies informeras om detta.

Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i den webbläsare.

Nyhetsbrev!

Ja tack, jag vill ha bubbliga nyheter!