Styrs bolaget av utvecklingen eller leder man den?

Innovationskraft

Innovationskraften i ett företag behöver man ta hänsyn till när man bäddar för ett kommunikationskoncept. Ett bolag som leder utvecklingen kan påvisa starka försäljningsargument. Pressreleaser, white papers och produktlanseringar blir givna verktyg på webben och i sociala medier. Ett företag med innovatörsegenskaper kan låta den egna kunskapen glänsa och  dessutom åtnjuta sin unika position genom att de innovativa produkterna/tjänsterna bevisar innovationskraften.

Företag som inte är innovatörer i ordets bemärkelse kan ändå dra nytta av att ses som innovativa. Man kanske inte leder utvecklingen utan istället kanske man styrs av den. Även om man inte leder utvecklingen kan man vara lyhörd och duktig på att snappa upp möjligheter. Istället för att utveckla egna produkter kanske man utvecklar kundens produkter och på så sätt är man innovativ och i framkant.

Tillbaka
Bublies.se är ett kakmonster och sparar dina cookies för att kunna utveckla sajten. En cookie är en textfil som sparas i din dator och enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla besökare på webbplatser som använder cookies informeras om detta.

Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i den webbläsare.

Nyhetsbrev!

Ja tack, jag vill ha bubbliga nyheter!