Reklam som berör

Ibland önskar jag att jag fick arbeta med stora ärofyllda uppdrag som sågs av många. Tänk att få sitta med i arbetsgruppen för German Rail och vara en del i det kreativa arbetet där uppgiften är att få fler tyskar att semestra i hemlandet med hjälp av tåget. Visst är det makalöst vad Tyskland kan stoltsera med för mäktiga vyer? Och visst är det makalöst och fantastiskt att det går att skapa algoritmer för vad som helst. Se kampanjen och förundras! Jag blir sugen på att åka till Tyskland!


Mums Mums i kejsarens nya kläder

Andra reklamkampanjer som varit på tapeten nyligen är Måns parodi på sig själv i reklamfilmen för det webbaserade apoteket Meds. På bara några veckor har drygt 350 000 sett reklamfilmen på YouTube. Visste man inte om att onlineapoteket Meds fanns förut – så vet man det nu. Uppdraget löd: Utmana de etablerade apoteksjättarna! Det har man för stunden lyckats med. Eftersom Måns har investerat i bolaget Meds kommer vi säkert att få se honom i fler apoteksfilmer framöver.

 

Spola kröken i ny tappning

Jag vet inte om ni har lyckats att undgå Oatleys kampanj – Spola Mjölken? Det har skrivits spaltmeter av folk som är för eller emot. Varumärkeskännedomen torde vara hög efter den här kampanjen. Om den sedan faller väl ut försäljningsmässigt är en annan femma. Den stora massan tenderar att hålla nationalklenoder (mjölken) väldigt nära sitt hjärta.

 

 

Tillbaka
Bublies.se är ett kakmonster och sparar dina cookies för att kunna utveckla sajten. En cookie är en textfil som sparas i din dator och enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla besökare på webbplatser som använder cookies informeras om detta.

Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i den webbläsare.

Nyhetsbrev!

Ja tack, jag vill ha bubbliga nyheter!