Reklam som berör nr 2

Kan en möglig hamburgare skapa köpsug och bygga varumärke? Jag svarar otvivelaktigt JA på den frågan. Jag tycker att det är ett genidrag från Burger King Sweden.

Det hela är förstås ett svar på artikeln som dök upp i Aftonbladet och som beskriver det som amerikanen David Whipple påstår kan vara världens äldsta hamburgare. Han har sparat sin burgare från McDonalds i 20 år. Den verkar i stort sett intakt och han påstår att det enda som har förruttnat är saltgurkan. Nu hoppas han kunna sälja hamburgaren dyrt eftersom det kan vara världens äldsta hamburgare.

Här är hamburgaren som David Whipple har sparat i 20 år. Fotocred: Kameraone

 

Hur kan jag tycka att en möglig hamburgare betalar sig?
Helt enkelt därför att jag tror att vi människor försöker äta allt mer sunt och blir allt mer medvetna om vad vi stoppar i oss. Vi vill inte ha märkliga kemikalier och konserveringsmedel i maten. Vi vill veta att det vi stoppar i oss är BRA saker.

En möglig hamburgare väcker förstås inte aptiten. Men om familjen diskuterar snabbmat därhemma eller i bilen, och man ska göra ett snabbt beslut – då tror jag att BK ligger bra till. Jag tror att den mögliga hamburgaren placerar sig top of mind hos många. Framför allt hos barnen. Ser jag till mina egna (13 resp 17 år) är de supernoga med ursprung och märkningar. Och det är oftast barnen som bestämmer vilken snabbmatskedja familjen väljer (i alla fall hos mig).
Jag tror dessutom att BK:s reklam kan spilla över till Max. Den stora förloraren i sammanhanget är McD.

 

Tillbaka
Bublies.se är ett kakmonster och sparar dina cookies för att kunna utveckla sajten. En cookie är en textfil som sparas i din dator och enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla besökare på webbplatser som använder cookies informeras om detta.

Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i den webbläsare.

Nyhetsbrev!

Ja tack, jag vill ha bubbliga nyheter!