Investera i ditt varumärke

En hel del jag möter ser marknadsföring som en kostnad. Jag tycker istället att man bör se det som en investering.

På lång sikt.

Det är oerhört sällan som en marknadsföringsinsats betalar sig snabbt. 

Hur kan man investera?
Att investera i sitt varumärke betalar sig på sikt. Alltså, uthållighet tillsammans med en röd tråd skapar ett mervärde och en igenkänningsfaktor för dina kunder. Din investering kan bestå av ett verktyg för att skapa och följa upp nyhetsbrev. Det kan handla om att synliggöra varumärket i sociala medier helt enkelt genom att skapa innehåll som positionerar ditt företag som en aktör på marknaden att räkna med. Investeringen kan också bestå i att uppdatera webbsidan, profilera bilar och företagskläder för att skapa både en gemensamhet (röd tråd) samtidigt som företagets budskap synliggörs. Eller så är det mässdeltagandet som är varumärkets största investering – med allt som följer med; rollups, monterbudskap, inredning, inbjudningar, uppföljning, broschyrmaterial, giveaways … 

Investeringen kan ta sig flera olika uttryck men de har alla en sak gemensamt: de stärker företagets varumärke.

Förutsatt att man (be)håller den röda tråden avseende grafiskt material och att man tar hänsyn till värdeord, målgrupp, positionering och känsla.

Go for it!

Ps. Här hittar du en bra film som (på engelska) förklarar vad ett varumärke är.

 

 

Tillbaka
Bublies.se är ett kakmonster och sparar dina cookies för att kunna utveckla sajten. En cookie är en textfil som sparas i din dator och enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla besökare på webbplatser som använder cookies informeras om detta.

Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i den webbläsare.

Nyhetsbrev!

Ja tack, jag vill ha bubbliga nyheter!