Har du tänkt igenom företagets närvaro?

Då är det check på sociala medier för företaget! Nu finns ni där ni också och pratar med era kunder. Facebook, Insta och LinkedIn. Det publiceras bilder på All-time-high-tårtor, mässmontrar, kanske en och annan företagsgolf, bild på nya broschyren, nya webben, kanske en presentation av en nyanställd. Sedan börjar det liksom tunna ut. Vad ska man egentligen visa/säga? För vem? Och varför?

När innehållsidéerna börjar tunnas ut – vad gör man då?

Växer inte följarna som tänkt? Får ni varken likes eller engagemang?

En strategi för innehåll/content är alltid att föredra. Precis som skapandet av ett redaktionsråd och en kanalstrategi. Vad ska vi skriva/visa i vilka kanaler – och vem ansvarar?
Förstår vi våra kunder? Lyssnar vi på dem? Vad vill de egentligen ha hjälp med? Har vi koll på vad våra kunder tycker om oss? Vilket syfte och vilket mål har vi med företagets närvaro?

Så innan ni galopperar iväg ut i sociala mediaetern – stanna upp och planera först. Det är bättre att inte vara där än att vara där med fel nycklar.

Utbrytarkungen Houdini var känd för sina uppseendeväckande utbrytarkonster. Faktum är att han egentligen var ganska medioker men han var desto bättre på marknadsföring. Kolla in filmsekvensen som visar vilken kraft ditt mindset har.

Tillbaka
Bublies.se är ett kakmonster och sparar dina cookies för att kunna utveckla sajten. En cookie är en textfil som sparas i din dator och enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla besökare på webbplatser som använder cookies informeras om detta.

Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i den webbläsare.

Nyhetsbrev!

Ja tack, jag vill ha bubbliga nyheter!