Företagsvisioner är spännande

Spännande företagsvisioner

Om du slår upp ordet vision i Akedemiens ordlista hittar du följande beskrivning: Syn, uppenbarelse, framtidssyn.
Att arbeta med framtiden är bland det mest spännande som finns i mitt tycke. Att formulera en företagsvision är mycket spännande.

Hur skriver man en vision?
En vision behöver inte vara realistisk. Den kan mera vara en önskan om framtida mål och därför kan man ta ut svängarna. Hur ett företag skapar sin vision är olika men alla medarbetare bör känna till den. Ju fler som känner till den, desto större chans att den kan förverkligas genom att alla arbetar mot samma mål. Vissa företag föredrar långa visioner, andra vill formulera dem i en enda enkel mening.

 

Några exempel på företagsvisioner

Tetra Pak
Vi ska göra livsmedel säkra och tillgängliga överallt.

Vår vision är det mål vi strävar efter och som driver vår organisation. Utåt formar det vår roll och vårt syfte. Inåt fungerar det som en enande kraft.

Volvo
Att vara världens mest eftertraktade och framgångsrika leverantör av transportlösningar.

McDonalds 
Our customers favourite place and way to eat.

Swedish Match
EN VÄRLD UTAN CIGARETTER
Vi skapar aktieägarvärde genom att erbjuda konsumenter uppskattade nikotininnehållande produkter av högsta kvalitet på ett ansvarsfullt sätt. Genom att tillhandahålla produkter som är erkänt säkrare alternativ till cigaretter, bidrar vi till betydande förbättring av folkhälsan.

Tillbaka
Bublies.se är ett kakmonster och sparar dina cookies för att kunna utveckla sajten. En cookie är en textfil som sparas i din dator och enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla besökare på webbplatser som använder cookies informeras om detta.

Om du inte accepterar att det sparas cookies i din dator kan du ändra inställningarna i den webbläsare.

Nyhetsbrev!

Ja tack, jag vill ha bubbliga nyheter!